Treceți la conținutul principal

Lipie delicioasă de năut, vegană și fără gluten


De mai bine de 2 ani fac aceste minunate lipii și nu știu cum de nu am postat până acum rețeta. Sunt delicioase, de post, ușor de făcut, nu conțin gluten.
Dacă ai probleme cu glutenul sau doar vrei să mănânci mai puțină pâine, aceste lipii sunt perfecte pentru tine.

Ingrediente pentru o lipie cu diamtrul de 24 cm:
  • 60 g făină de năut
  • 15 g făină de in
  • 150 ml apă
  • 1/2 lgț za'atar
  • 1/8 lgț sare
Dacă aveți un robot foarte puternic, puteți face în casă făina de năut. Robotul meu nu face față, boabele de năut fiind foarte tari, așa că iau din magazinele naturiste făina de năut. În schimb, semințele de in se macină ușor, eu le transform în făină cu ajutorul blenderului; puteți folosi și râșnița de cafea. Inul are multe grăsimi și râncezește ușor, prin urmare macin o cantitate mică de semințe și păstrez faina în frigider.
Până de curând condimentam aceste lipii cu turmeric, asta până când am descoperit un magazin tare fain în Brașov - Pasiune pentru viață. După ce am cumpărat ulei de cocos, caju, linte  și alte bunătăți, m-am oprit la raftul cu condimente. Pe cele mai multe dintre ele le cunoșteam și le foloseam deja în bucătărie, dar za'atar nu consumasem niciodată. Auzisem de el, dar nu am fost curioasă să cercetez mai mult. Am întrebat ce miros are și mi s-a spus ''pe mine mă duce cu gandul la pâine'', atunci am știut imediat la ce îl voi folosi.


Amestec bine toate ingredientele într-un bol, torn compoziția în tigaie și coc lipia pe ambele părți la foc mic. Eu am o tigaie care nu lipește si nu e nevoie de ulei.

 Enjoy!

Comentarii